Cină literară în familie

După ce am preluat mai multe lepșe literare de pe diferite bloguri de cărți, m-am gândit, cu lipsă de modestie, că, pe lângă cele referitoare la cărțile pe care le-am citit, aș putea povesti și despre personajele cărților pe care le-am scris. Dacă nu le prezint eu, ca să stârnesc curiozitatea cititorilor, cine s-o facă? Și cine cunoaște personajele mai bine decât mine, care le-am creat? Încep cu CINA LITERARĂ, preluată de la Geo.

  1. ~~~ Un personaj care poate/ vrea să gătească?

În general, personajele mele nu sunt prietene cu bucătăria – cel puțin inițial, chiar dacă învață, la un moment dat, să gătească. Aș spune Lemoni din Farmecul mării, un roman de aventuri care va apărea în luna martie. La o vârstă fragedă a adolescenței, gătea pentru o ceată de haiduci, care o considerau sora lor mai mică.

  1. ~~~ Un personaj care are bani să plătească cina.

Sigurd Olavsson din Pribegii mărilor, o căpetenie de război, văr cu conducătorul insulei și vasal al acestuia. Găsim la el suficient argint pentru mai mult decât o cină…

  1. ~~~ Un personaj care poate provoca o scenă.

José Duarte din Prietenii dreptății mai are uneori probleme cu gelozia. (Sau a avut, într-o vreme, mai corect.) Nu cumva ai dansat prea mult cu logodnica lui și ați avut și ceva de discutat la masă?

  1. ~~~ Un personaj care este foarte popular.

Mă refer la popular în grupul lui, nu la sensul dat de inițiator. Acesta nu poate fi decât Rodrigo Valera din Prietenii dreptății, novillero de succes și cu un oarecare farmec înnăscut. Vor roi toți și toate în jurul lui…

  1. ~~~ Un personaj amuzant.

Mai greu pentru mine. Nu cred că am personaje amuzante, ci numai situații amuzante. Poate Lars din Pribegii mărilor, un mus de treisprezece ani, gata să intre în tot felul de pozne.

  1. ~~~ Un personaj negativ.

E cam greu de luat cina cu un personaj negativ, fără să te temi că ar fi masa de pe urmă. Singurul care s-ar potrivi ar fi colonelul Alessandro Savieri din Vieți în vâltoare. Sigur nu e personaj pozitiv, dar nici atât de negativ încât să fie nevoie să-ți “ia credința” la fiecare cupă sau fel de mâncare…

  1. ~~~ Un cuplu admirat.

Am mai multe. Roxana Darie și Luigi Accorsi din Vieți în vâltoare, Marina și Leftheris din Echipajul, sau Emilia Roșu și José Duarte din Prietenii dreptății. În general, alții îi admiră pentru legătura lor trainică, în egală măsură prietenie, dragoste și parteneriat practic.

  1. ~~~ Un erou sau o eroină.

I-aș aminti aici pe Nichita și Leftheris, cei doi căpitani de haiduci din Farmecul mării, romanul de aventuri care va apărea în luna martie. Unul moare în luptă, celălalt supraviețuiește și continuă hărțuirea turcilor.

  1. ~~~ Un erou subapreciat.

Theodoros din Echipajul. Era acolo, în umbră, gata să-și ajute prietenii. La rândul lui, a fost și el ajutat, la nevoie…

  1. ~~~ Un personaj la alegere.

Chago Zamorra, zis El Moreno, din Soarta mercenarului și alte destine, care va avea lansarea azi, 23 februarie 2019.

  1. ~~~ Un loc pentru cină

Clubul Palo Verde” din Prietenii dreptății, cu tot cu mariachis, ori hanul “Porumbelul munților” din Farmecul mării.

Dacă mă reneagă inițiatorii, îmi asum riscul!

4 thoughts on “Cină literară în familie

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.