De ce o carte ajunge să aibă prețul de vânzare pe care îl are? Un articol de Alexandru Voicescu, director editura Herg Benet.

Este bine sa stim si asta… Cel putin din perspectiva unei edituri mijlocii (nu cred ca Herg Benet este mare). Din perspectiva unei edituri mici, cum sunt cele unde public eu, lucrurile stau diferit, dar nu mai incurajator…

Biblioteca lui Liviu

De ce o carte ajunge să aibă prețul de vânzare pe care îl are? Sunt promoțiile (în special din mediul online) o reflectare a costurilor reale ale unei cărți? De ce sunt diferențe semnificative între prețurile diferitelor edituri? Cât câștigă un autor, o editură și o librărie? E dincolo “mai ieftin”? E cartea prea scumpă?
Ca să exemplific concret, să luăm un preț rotund de 30 lei pentru o carte, preț de librărie.

1. Jumătate din prețul de raft al unei cărți rămâne la librărie. 15 lei la librărie / editura rămâne cu 30-15 = 15 lei.
În mod normal (cu excepția notabilă a librăriilor Diverta, care își adaugă în plus un 10-15%, și mai ales a Elefant, care are tot timpul promoții de peste 25%), prețul unei cărți este fix, stabilit de către editură în momentul apariției cărții pe piață. Dacă editura consideră că respectiva carte ar trebui să coste…

View original post 2,601 more words

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.