Recenzia Laurei Dobrea la A DOUA CURSĂ

Set Echipajul A doua cursa2

Mulțumesc foarte mult, Laura Dobrea!

#apriliecitim

#stămîncasăsicitimromânește

#apriliecitimromânește

“A doua cursă” de Marina Costa

Născută, crescută și ducându-mi viața pe malul bătrânului fluviu Dunărea, care scaldă de veacuri un oraș cu o istorie uimitoare și atât de atractiv și primitor pentru multe etnii, am avut ocazia să am prieteni, vecini, colegi lipoveni. Ceea ce am apreciat foarte mult la aceștia a fost capacitatea lor de a-și transmite din generație în generație și de a-și respecta obiceiurile și tradițiile în ciuda acestor vremuri modernizate, cu multe modificări în mentalul colectiv datorită evoluției societății, a tehnologiei, a vitezei în care gândim și ne trăim viețile. Vedeam duminica familii cu copii îmbrăcați în straiele făcute special pentru mersul la biserică unde împărtășeau cu toți ai lor momentele de smerenie din timpul slujbelor și parcă pentru ei timpul avea altă semnificație.

Citind această carte a Marinei Costa am înțeles multe despre acești oameni minunați și de ce sunt așa de minunați. O carte bine documentată din care avem multe de învățat, pentru că pe lângă multe informații despre o altă etnie cu tot ceea ce înseamnă ea (tradiții, obiceiuri,artă culinară,istorie,muzică), despre navigatul fluvial și viața pe o navă de curse interne, există și o poveste emoționantă despre o dragoste matură.

Fiind o continuare a poveștii din romanul “Echipajul”, scrierea are ca personaj principal pe Serghei, protagonist a cărui poveste nu fusese terminată, cel care se rătăcise pe drumul vieții, blocat fiind în amintirile legate de o iubire imposibilă. Acesta, ajuns la maturitate, și-a găsit în final “steaua vieții sale” în persoana Alionei, care de asemenea suferea încă după ce pierduse persoane dragi, pe soțul și pe mama ei. Astfel că această poveste de iubire, “a doua cursă spre fericire”, este despre puterea de a o lua de la capăt, de a avea încredere că poți să regăsești fericirea oricând dacă ai inima deschisă și astfel să te regăsești, despre încrederea în ceilalți, despre a vedea oamenii dincolo de aparențe, despre a ne bucura de ceea ce avem și despre a trăi frumos și fără regrete.

Am simțit în scrierea Marinei multă emoție, iubire de viață, muzică și poezie. Pentru că până la urmă despre asta este vorba într-o carte, despre ceea ce transmite autorul, despre ceea ce te face să simți, iar eu după ce am citit si această carte am avut acea stare de bine pe care o am ori de cate ori văd o piesă de teatru bună sau un concert live excepțional.

Recomand cu multă căldură cărțile Marinei Costa!