Altă leapșă cu autori contemporani

Această leapșă literară minunată este primită de la Crâmpeie de suflet, căreia îi mulțumesc.

  1. Primul autor român contemporan citit?

Acum depinde cât de contemporan… Fiindcă am 50 de ani, și scriitori care erau contemporani când i-am citit, acum nu mai sunt printre noi. Cred că primii din această categorie au fost Alexandru Mitru (decedat în 1989, citit prin 1975, deci contemporan atunci) și Radu Tudoran (decedat în 1992, citit prin 1975 – 1976, după ce în 1973 sau 1974 îmi citise mama fragmente din Toate pânzele sus, că despre asta vorbim…)

Dintre contemporanii de acum, cred că primul pe care mi-l amintesc a fost Adrian Lustig – Romanță cu stagiari.

  1. De la ce autor contemporan ai citit cele mai multe cărți?

Sunt mai multe autoare preferate de la care am citit cel puțin 5 cărți: Catia Maxim, Doina Ruști, Oana Arion, Eliza Roha.

  1. Cuplul preferat din cărțile românești contemporane?

Lia și Costa Cegani din trilogia Îngerii din Moscopole de Catia Maxim (mai mult din Exilul) și Victoria și Arrio din seria Nemuritor de Oana Arion.

  1. Eroul din cărțile românești contemporane în mâinile căruia ți-ai pune viața?

Cred că Ian din seria Nemuritor de Oana Arion. Este nemuritor, războinic experimentat, cunoaște multă lume și este suficient de calm ca să nu facă greșeli grave.

  1. Fantasy sau romance românesc?

Dacă trebuie să aleg dintre aceste două, romance. Dar aș avea o altă preferință – romane istorice. Și aici ar intra, pe primele locuri, trilogia Îngerii din Moscopole de Catia Maxim. Care va avea o continuare anul acesta.

catia maxim trilogie

  1. Cărți românești-nume românești? Sau cărți românești-nume straine?

Nu contează. Povestea poate fi interesantă, indiferent unde se petrece. Sau poate fi mai interesantă dacă ne plimbă prin locuri pe unde nu am fost în realitate… Numele, însă, ar trebui să fie corelate cu naționalitatea personajelor…

  1. Eroina preferată?

Sânziana Hangan din Arta Conversației de Ileana Vulpescu. Mai erau și altele, dar nu reușesc să-mi amintesc numele.

  1. Ultima carte romanească citită?

Cea mai recentă carte a unui autor român contemporan citită a fost Figurine de lemn de Eliza Roha. Un roman în care problemele societății contemporane se întretaie cu cele de imediat după cel de-al doilea război mondial, privite prin ochii a două generații diferite: bunicul Anghel, și nepoata Angela.

Eliza Roha figurine.jpg

  1. Care e următoarea carte, semnată de un autor român contemporan, pe care ți-ai propus s-o citești?

Intenționez să citesc două cărți de Ioan Gh. Tofan. Le-am primit de la Crăciun, știu că sunt frumoase, le-am răsfoit, însă nu am reușit încă, datorită unui program încărcat.

Ioan Tofan cover

  1. Un mesaj pt autorii români!

Continuați să scrieți… și încercați să ajungeți până la cititor pe toate căile. Mulți nu au avut ocazia să vă citească, fiindcă e greu de ajuns la cărți. Participați la evenimente literare de tot felul, fiți activi pe facebook, pe blog… contează, dacă editurile pot promova prea puțin!

Oricine este interesat poate prelua provocarea mea… Promovarea literaturii române contemporane este cea mai importantă!

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.